dilluns, 20 de juliol del 2009

027-Cançó de comptar estels

Avui fa 40 anys que, per voler-se penjar la medalleta, els EUA van posar un dit a la lluna. Ja és ben curiosa la història, ja...

Avui, per la efemèride, hi he estat pensant. Voleu dir que una societat que es passegi per l'espai serà gaire diferent de la que hem tingut fins ara? És obvi que hi seguirant havent conflictes i privilegiats i classes socials i diferències econòmiques...

Dins de la quotidianitat m'he plantejat un parell de preguntes. Tindran radiocasette les naus? Tots els astronautes seran yankis i mentre treballen només sabran cantar rock i blues?

Vet-ho aquí una cançó de treball estelar.

CANÇÓ DE COMPTAR ESTELS



Tot és molt fosc i jo estic sol
feu que no s'espatlli el radar
i que d'aire en tingui prou
que vagi bé el panell solar

Que em guii bé el navegador
que els aparells no s'equivoquin
ajudau-me mon patró
Sant Einstein, Sant Stephen Hawking

I haig d'anar comptant estels
segon quadrant, tercera fase
i quan s'acabaran
ai, quan és que podré tornar a casa

Hi ha la Terra sota el cel
filles i dones i marits
i jo aquí sol comptant estels
perquè m'ho fan fer, si son infinits...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada