diumenge, 9 de gener del 2011

Algú ho havia de dir!

Ho sento. Espero que ningú se m'enfadi. No tinc res en contra de cap grup (sé el pa que s'hi dona i més aviat tendeixo a considerar-los companys de feina) però personalment dec tenir la pell fina i se m'arriben a fer força pesades certes insistències (que per altra banda entenc que deuen ser necessàries per tal que el nom d'un grup arribi a TOTHOM però també és raonable que n'acabis una mica tip).
Per tant espero que ningú entengui la cançó com una agressió sino més aviat com el què és, una petita sàtira a la polonesa feta amb mitja horeta.

L'etiqueta de "grup magdalena" no me l'he inventada jo, l'altre dia va sortir en una entrevista de la ràdio quan es referien a aquesta mena de grups que cantaven el menús de l'esmorzar com a paradigma de la quotidianitat, i em va agradar.



JO VULL SER UN GRUP MAGDALENA

Jo vull ser un grup magdalena
ser un grup d’aquests tan guais
que vénen de caus i esplaaaais

Jo vull ser un grup magdalena
i poder fer cançons
de lo bruts que duc els mitjons

I explicar sense cap risc
Lo brut que és el pis on visc
I entretenir-me tot cantant
Comptant molles de crosant

Poder fer cançons
De carrers i carrerons
Que hi ha a Barcelona
Així anem passant l’estona

Jo vull ser un grup magdalena...

Als concerts fer rodolins
cantar sobre els meus veïns
Especialment de les veïnes
I dels estius a les piscines

Reconec ai amics meus
que només és fred de peus
però almenys en una ocasió
vull ser el "grup revelació"

Sobretot perquè estan de moda
i surten a ràdio i tele
i dignifiquen l'ukelele

Sobretot perquè estan de moda
de l’Enderrock és el gran tema
també d’ICat FM

Jo també vull ser un artista
de la cançó costumista
Prometo comptar els estels
I sovint sopar falafels

Com els altres fer el tranquil
I fer música com infantil
Però que ara ja no ho és
Ara és el que mola més

Jo vull ser un grup magdalena...

L'altre dia els amics de en Manel em van dir, inspira. I ho vaig fer.

3 comentaris:

  1. Molt ben "inspirat" Guillem! Estic intentant desgranar cada estrofa per trobar-hi a qui et refereixes, ja sé que no ho hauria de fer però és molt divertit! ara bé si els estels són del noi dels rínxols no t'ho perdono!!!!! ;)

    una que és conscient de la situació però que li agraden ALGUNS grups Magdalena!

    ResponElimina
  2. Hòstia quin riure! m'he permès la llicència de fer-ho arribar a algunes de les meves amigues a qui no he sabut explicar mai prou bé perquè no m'acaben d'agradar els "grups magdalena". Ets un crack!

    ResponElimina
  3. ;-) A mi, més que agradar o deixar d'agradar és la sensació de que "ara toca això i t'ha d'agradar"... i sempre em ve la inquietut de saber això qui ho decideix i sobretot perquè. A més aquest cas és força paradigmàtic ja que la música dels grups magdalena és absolutament inocua i per tant és difícil que no agradi. En el pitjor dels casos pot ser que no et digui res. No obstant no menystinc la feina dels grups en qüestió. N'hi ha que per a mi han sabut connectar amb la sensibilitat d'una generació ex-cau i ex-esplai fent cançons amb lletres properes a l'imaginari de la gent de la meva quinta (talment com si fóssin els caps de l'agrupament escolta rascant la guitarra al voltant del foc de camp) i saber connectar i transmetre no és gens fàcil.

    ResponElimina